Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Burnout Assessment Tool for Students (BAT-S): evidence of validity in a Chilean sample of undergraduate university students
Indexado
WoS WOS:001394433200001
Scopus SCOPUS_ID:85213949093
DOI 10.3389/FPSYG.2024.1434412
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This brief report examines both within-network and between-network construct validity of the Burnout Assessment Tool for Students (BAT-S) in a sample of 461 Chilean undergraduate university students (70.9% female) ranging between 18 and 58years old (M=21.6, SD=4.34). The reliability analysis results showed adequate internal consistency for the overall burnout score and for each dimension. In addition, confirmatory factor analysis (CFA) supported a second-order factor (academic burnout) and four first-order factors (exhaustion, mental distance, cognitive impairment, and emotional impairment) solution. Moreover, the results of multiple-group CFA supported gender invariance. Finally, structural equation model (SEM) analysis showed that academic resources and academic demands are associated with academic burnout. Overall, the BAT-S was found to be a reliable and valid tool to assess academic burnout in chilean sample of undergraduate university students.

Revista



Revista ISSN
Frontiers In Psychology 1664-1078

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Psychology, Multidisciplinary
Scopus
Psychology (All)
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Carmona-Halty, Marcos - Universidad de Tarapacá - Chile
2 Alarcon-Castillo, Karina - Universidad de Tarapacá - Chile
3 Semir-Gonzalez, Carla - Universidad de Tarapacá - Chile
4 Sepulveda-Paez, Geraldy - Universidad de Tarapacá - Chile
5 Schaufeli, Wilmar B. Hombre Univ Utrecht - Países Bajos
Katholieke Univ Leuven - Bélgica
Universiteit Utrecht - Países Bajos
KU Leuven - Bélgica

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Universidad de Tarapacá
Universidad de Tarapaca, Proyecto de Fortalecimiento de Grupos de Investigacion

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
The author(s) declare that financial support was received for the research, authorship, and/or publication of this article. This work was supported by Universidad de Tarapaca, Proyecto de Fortalecimiento de Grupos de Investigacion # 3798-24.
The author(s) declare that financial support was received for the research, authorship, and/or publication of this article. This work was supported by Universidad de Tarapac\u00E1, Proyecto de Fortalecimiento de Grupos de Investigaci\u00F3n # 3798\u201324.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.