Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Approximation to the Use of the Color Vowel ® Approach to Foster 4th Graders' Decoding Skills for Vowels /i:/, /u/, /eI/, and /a(sic)/
Indexado
WoS WOS:001401707900002
DOI 10.14483/22487085.21580
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This action research study focuses on an approximation to the use of the Color Vowel (R) approach to enhance learners' decoding skills. Teaching young learners to read in a second language, identify spellings and sounds that may differ from their first language, and develop phonological awareness poses a significant and challenging task that demands thoughtful consideration. This study was conducted in a subsidized school in Talcahuano, Chile. Data was collected from a group of 4th-grade students using a checklist as a pre- and post-intervention test to analyze their decoding skills, along with a Likert scale and focus group to identify their perceptions on the use of the strategy. The results showed that the Color Vowel (R) approach improved learners' decoding skills, particularly in developing and accurately producing vowel sounds among 4th graders. Additionally, the students expressed positive perceptions of this approach, highlighting the importance of learning English pronunciation for their daily and future lives. These findings could shed light on the importance of explicit phonological awareness instruction, as well as the significance of considering young learners' voices about the implications that language learning has on their lives.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Linguistics
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Matus, R. Isabel - Colegio Etchegoyen Brisa Sol - Chile
2 Inostroza, A. Maria-Jesus - Universidad de Concepción - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.