Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Effects of an 8-week high-intensity exercise program on anxiety and academic performance in high school students
Indexado
WoS WOS:001399861100010
DOI
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This study aimed to evaluate the effects of an 8-week high-intensity exercise program on anxiety and academic performance in high school students. A total of 37 participants were recruited, and were randomly assigned to the control group n19 (51.4%) and the experimental group n18 (48.6%). They presented adherence to the program (98%). The intensity was aimed at 80% to 95% of the frequency maximum heart rate, with sessions of 10 minutes with a frequency of 3 times a week. The intensity of the exercise was measured through the Borg perception of exertion scale. Beck's anxiety inventory validated in the Chilean population was used to measure state anxiety and the school's official grades record (Papinotas) was used to measure academic performance in language and mathematics. The post- intervention experimental group showed a decrease in anxiety from 22.2 +/- 11.99 to 13.7 +/- 8.19, in language the average grade increased from 4.61 +/- 0.97 to 5.12 +/- 0.90 in mathematics no significant results were found. An 8-week high-intensity exercise program was shown to decrease anxiety symptoms and improve language academic performance in high school students in a convenience sample.

Disciplinas de Investigación



WOS
Sport Sciences
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Hernandez, Pablo Pasten - Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
2 Lima, Josivaldo De Souza - Universidad Nacional Andrés Bello - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.