Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



PROMOTING SOCIAL RESPONSIBILITY IN HIGHER EDUCATION: A PRACTICAL MODEL TO IMPLEMENT SERVICE LEARNING PROJECTS plus DESIGN THINKING
Indexado
WoS WOS:001409543500003
DOI
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



University Social Responsibility is crucial in a period when universities are focused on meeting the productivity and economic utility demands of mercantile education models. Many of them are adopting approaches such as Service Learning (ApS) and Design Thinking (DT) to integrate sustainable development into their curricula. This study aims to validate a pedagogical model that combines ApS and DT in higher education. A qualitative approach is used to validate the concept with a social organization and to obtain expert judgments from faculty members of a Chilean university. The results allow for the redesign of the proposal, identification of new key aspects, support for the positive impact from the faculty perspective, and provide recommendations for replicating the model in other educational institutions.

Revista



Revista ISSN
Interciencia 0378-1844

Disciplinas de Investigación



WOS
Ecology
Scopus
Multidisciplinary
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Onate F, Camila - Universidad Técnica Federico Santa María - Chile
2 Briede W, Juan Carlos - Universidad Técnica Federico Santa María - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.