Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Videos in Anatomy Education: History, Present Usage and Future Prospects
Indexado
WoS WOS:000428048400053
Scopus
SciELO S0717-95022017000401540
DOI 10.4067/S0717-95022017000401540
Año 2017
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Anatomy has a history as a critical area of study for medical and health professional programs. Over the last several decades the way in which anatomy is taught and the resources available to aid the delivery of material has evolved significantly. One of these resources has been videos, and their role in anatomy education has transformed over this time due to technological advancements and curricula reform. While there have been significant advances in video technology and their usage, there is still a scarcity of research supporting the various purposes of anatomy videos. Differences in the results of studies that have been published highlight the complexity of successfully integrated anatomy videos into curricula. However, they have been shown to be a potential supplement to reduced teaching time in anatomy, as a pre-conditioning tool prior to laboratory, and as a summary method for classes. Students perceive them as a highly important resource for revision and preparation for examinations. Further research is needed to identify the important components of anatomy videos that lead to their successful implementation. These factors seem to be important to define as many programs face reduced hours with cadaveric material and institutions utilise greater components of computer based instruction into their educational design.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Anatomy & Morphology
Scopus
Anatomy
SciELO
Biological Sciences
Health Sciences

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Hulme, Anneliese Mujer Macquarie Univ - Australia
Macquarie University - Australia
2 Strkalj, Goran Hombre Macquarie Univ - Australia
Macquarie University - Australia

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Origen de Citas Identificadas



Muestra la distribución de países cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 11.11 %
Citas No-identificadas: 88.89 %

Muestra la distribución de instituciones nacionales o extranjeras cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 11.11 %
Citas No-identificadas: 88.89 %

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.