Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Associated factors in the attitude of students without disabilities towards the inclusion of students with disabilities in the Physical Education class: a systematic review Factores asociados a la actitud de estudiantes sin discapacidad hacia la inclusión de estudiantes en situación de discapacidad en educación física: una revisión sistemática
Indexado
WoS WOS:001460524800006
Scopus SCOPUS_ID:85207308113
DOI 10.5209/RCED.90270
Año 2024
Tipo revisión

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



INTRODUCTION. The attitude of students without disabilities (SWD) has been considered a key factor in achieving the inclusion of Students with Disabilities (SD). However, there is a lack of a literature review in the field of Physical Education (PE) that focuses on the factors associated with developing inclusive attitudes in SWD. This revision addresses this constraint by answering the question: What does the literature report regarding the main factors associated with SwD attitudes towards the inclusion of SD within the PE class? METHOD. To answer this question, the requirements of the PRISMA guide were taken as a reference, and a total of 25 studies from the Web Of Science and Scopus databases were analyzed. RESULTS. This revision provided results in five categories: intervention programs (IP), the difference between women and men, previous contact with SD, competitiveness, and age. CONCLUSIONS. Findings reveal that IPs are the main elements used in fostering positive attitudes. The difference between women and men confirms a tendency in favor of women. Previous contact with SD is not conclusive and requires further analysis. The level of competitiveness seems to act as a limiting factor and age appears to show a positive tendency.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Urzua, Adolfo Rocuant - Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
2 Treviño Villarreal, Ernesto - Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
3 Del Carmen Ocete Calvo, María - Universidad Pontificia Comillas - España
3 Ocete Calvo, Maria del Carmen - Univ Pontificia Comillas - España

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.