Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Soft accountability: do national assessments without sanctions make a difference? The case of the school inspection in Chile
Indexado
WoS WOS:001334435400001
Scopus SCOPUS_ID:85207258189
DOI 10.1007/S11092-024-09442-9
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The most well-known and controversial version of accountability policies is high-stakes testing. However, various countries employ diverse instruments of 'soft accountability' or low-stakes accountability tools. This paper highlights the main results of a study conducted in Chile that examines the enactment of one of these soft accountability tools, namely the school inspection system, which is particularly complex as-unlike standardised tests-it involves a face-to-face assessment. The research project is a qualitative study following 12 'school inspection networks' that include a documentary analysis of the school reports delivered (N = 12), as well as in-depth interviews with headteachers and the inspectors who assessed the schools (N = 24). The research findings question the contribution of school inspections. Even though this soft accountability technology can produce enriching information, while a performance-based accountability framework is maintained, the potential contribution of school inspection is trapped by the overall performance-based rationale.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Education
Organizational Behavior And Human Resource Management
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Falabella, Alejandra - Universidad Alberto Hurtado - Chile
2 Gonzalez, Daniela - Universidad Alberto Hurtado - Chile
3 Parcerisa, Lluís Hombre Univ Barcelona - España
Universitat de Barcelona - España

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Agencia Nacional de Investigacin y Desarrollo

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
No Statement Available

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.