Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Innovative Feedback Guide for Clinical Practice Teachers in Nursing: Creating Learning Bridges
Indexado
WoS WOS:001334957900005
DOI 10.18359/RAVI.7003
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The study elucidates the pivotal role of effective feedback in nursing students' learning and professional development, emphasizing the integrated pedagogical techniques employed by clinical instructors. In 2023, an edu-cational innovation was implemented at the University of Las Americas, Vi & ntilde;a del Mar, with the objective of enhancing instructors' proficiency in delivering effective feedback during integrated practices. This initiative involved identify-ing their self-perceptions and capabilities, followed by the design and deployment of a specialized training program. Following the training, a notable enhancement in the teachers' feedback delivery was observed, with scores surpass-ing 75 % on the Direct Assessment of Clinical Skills Scale. Additionally, an increase was noted in teacher satisfaction surveys, particularly in aspects related to feedback. This positive trajectory in scores underscores the significant impact of focused teacher training on feedback mechanisms, affirming the potential to enhance educational experi-ences and outcomes by strengthening instructor competencies in feedback delivery within clinical practice contexts

Revista



Revista ISSN
Academia Y Virtualidad 2011-0731

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Galvez, Tamara Carolina Canto - Univ Amer - Chile
2 Estefani, Maria Jose Serrano - Univ Amer - Chile
3 Leiva, Gabriela Fernanda Morris - Univ Amer - Chile
4 Guajardo, Constanza Maria Andrades - Interclinica SA - Chile
5 Carreno, Cristian Ricardo Cespedes - Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
6 Gonzalez, Camila Alejandra Leigh - Universidad Nacional Andrés Bello - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.