Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Mobile Learning and Its Effect on Learning Outcomes and Critical Thinking: A Systematic Review
Indexado
WoS WOS:001332187400001
Scopus SCOPUS_ID:85206579833
DOI 10.3390/APP14199105
Año 2024
Tipo revisión

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This paper explores the relationships between m-learning, learning outcomes, and developing critical thinking in university students. A systematic review of empirical articles in English published in journals indexed in the Web of Science from 2015-May 2024 was carried out. A sample of 50 articles was obtained. The results show that, in most of the analyzed articles, integrating m-learning tools can potentially to improve students' learning outcomes and critical thinking skills. Considering the above, we recommended that educators and university managers integrate and promote the adoption of new technologies in teaching methods. Several recommendations are provided for the effective integration of m-learning into learning activities, stressing the importance of teachers becoming familiar with technology-enhanced learning environments early in their training.

Revista



Revista ISSN
Applied Sciences Basel 2076-3417

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Chemistry, Multidisciplinary
Engineering, Multidisciplinary
Physics, Applied
Materials Science, Multidisciplinary
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Pedraja-Rejas, Liliana - Universidad de Tarapacá - Chile
2 Muñoz-Fritis, Camila Mujer Universidad de Tarapacá - Chile
3 RODRIGUEZ-PONCE, EMILIO RENE Hombre Universidad de Tarapacá - Chile
4 LAROZE-NAVARRETE, DAVID NICOLAS Hombre Universidad de Tarapacá - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
FONDECYT
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
ANID-Chile

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This work was supported by ANID-Chile, Fondecyt project 1210542.
This work was supported by ANID-Chile, Fondecyt project 1210542.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.