Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Mapping Kolb's Learning Style to Roles in Software Development Team
Indexado
WoS WOS:001337958300053
Scopus SCOPUS_ID:85207837235
DOI 10.1109/CLEI64178.2024.10700354
Año 2024
Tipo proceedings paper

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The effective transfer and acquisition of necessary knowledge, methods, and attitudes pose significant challenges for Software Engineering Education. Furthermore, training in software development skills and knowledge currently lacks a clear set of techniques to link learning styles and preferences with development team roles. This paper characterizes the learning style of four traditional roles in software development (Analyst, Architect, Developer, and Project Manager) using Kolb's Learning Styles Inventory. Kolb's Learning Styles Test was administered to 110 software development practitioners (15 analysts, 18 architects, 50 developers, and 27 project managers). The test results show that, with some differences, architects and analysts have the Deciding style, while developers and project managers exhibit the Thinking style. Finally, in alignment with Kolb's learning strengths and challenges, this work provides a set of teaching strategies for each role based on their inferred learning styles.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Barrientos, Mauricio Fernando Hidalgo - Universidad Técnica Federico Santa María - Chile
Universidad Finis Terrae - Chile
2 Rodriguez, Kattia - Univ Tecn Nacl - Costa Rica
Universidad Técnica Nacional - Costa Rica
3 Astudillo, Hernan - ITiSB Univ Andres Bello - Chile
Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
4 IEEE Corporación

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Universidad Técnica Federico Santa María
Universidad Tecnica Federico Santa Maria under the grant "Programa de Incentivo a la Iniciacion Cientifica"

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This work has been partially supported by Universidad Tecnica Federico Santa Maria under the grant "Programa de Incentivo a la Iniciacion Cientifica" PIIC-USM 062/2023.
This work has been partially supported by Universidad Tecnica Federico Santa Maria under the grant Programa de Incentivo a la Iniciacion Cientifica PIIC-USM 062/2023.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.