Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



New methodological strategy for online teaching-learning with "Digital Capsules".
Indexado
WoS WOS:001346457200006
DOI 10.6018/EDUMED.569191
Año 2023
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Introduction: In the recent pandemic scenario, achieving learning outcomes for institutions of higher education in health sciences has become a great challenge. The forced shift from face-toface to distance learning has generated the need to adapt the existing traditional pedagogical designs. Objective: To describe an online teaching-learning methodological strategy that incorporates digital capsules and the level of satisfaction of students taking Basic Nutrition I of the Nutrition and Dietetics program during the year 2021. Methods: Cross-sectional study of descriptive scope circumscribed under a mixed methodological design. The sample was purposive. The methodological design of the didactic strategy was based on the model of Pozo C. et al, Hepp P and Santelices L. et al. The digital capsules included digital animation. Descriptive statistics were used to analyze the results. Results: An online methodological strategy for working in health sciences careers with two learning spaces is described and the steps that could be taken to implement it are described. 94% of the students positively perceived its incorporation as a useful resource for their learning. Conclusions: The strategy works because students perceive that it facilitates their understanding, helps them retain information and apply it. However, it is necessary to review its structure because it does not favor the application of exercises involving mathematical procedures. The need arises to deepen experimental studies to gather more evidence.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Santelices, Lucia - Universidad Finis Terrae - Chile
2 Tiscornia, Caterina - Universidad Finis Terrae - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.