Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



ADDRESSING SOCIO-SCIENTIFIC AND HISTORICAL SCIENTIFIC CONTROVERSIES TO PROMOTE CRITICAL THINKING IN TEACHER TRAINING IN SCIENCES
Indexado
WoS WOS:001379100700004
DOI 10.25749/SIS.36566
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This study analyzes the assessments and experiences associated with the implementation of socio-scientific controversies and historical scientific controversies in science teaching courses in a teacher training institution in Chile. For its development, an instrumental case study with a descriptive-interpretative approach was adopted. The research involved the assessment of 132 future teachers, the collection of the retrospective report of the teacher trainer, and the memories of activities carried out over six years, covering six generations of students. The results reported various positive evaluations, highlighting the promotion of critical thinking and commitment to learning. It is concluded that addressing socio-scientific controversies and historical scientific controversies are highly valued strategies for promoting critical thinking in future teachers while providing them with tools to address complex topics in the science classroom.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Rejas, Liliana pedraja - Universidad de Tarapacá - Chile
2 Garcia, Katherine acosta - Universidad de Tarapacá - Chile
3 Pavez, J. U. A. N. P. JIMeNEZ - Universidad de Talca - Chile
4 Chacon, aNGEL E. N. R. I. Q. U. E. R. O. M. E. R. O. - UNIV ANTIOQUIA - Colombia

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.