Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Inclusion in physical education: policies and implications for teachers training in Chile
Indexado
WoS WOS:001389505900012
DOI
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The paper offers a theoretical review on the importance of inclusive education in physical education teacher training to generate a paradigm shift towards educational perspectives that guarantee the right to education for all, respecting diversity and human dignity regardless of their differences or needs to promote their full participation in society, demanding profound transformations in society and school. Physical education is an ideal context to promote accessible and participatory learning, transmitting values and attitudes of normalization, equality and social awareness. The importance of reconsidering pedagogical and methodological strategies is exposed, privileging a reflexive formative process towards accessibility that eliminates barriers of exclusion and discrimination. These formative changes are relevant to guide future teachers to manage diversity in the classroom and develop positive attitudes towards inclusion. To achieve this, teachers require continuous training and greater awareness of the needs and characteristics of students, requiring a critical and reflective review of the curricula and methodologies used in teacher training, as well as an evaluation of the results and impacts generated in the field of inclusive education.

Disciplinas de Investigación



WOS
Education, Special
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Urra, Benito - Univ Bernardo O'Higgins - Chile
2 Jeria, Francisca - Univ Bernardo O'Higgins - Chile
3 Verdugo, Daniel - Univ Bernardo O'Higgins - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.