Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Applying Game Theory to Teach the PERT Scheduling Method
Indexado
WoS WOS:001384185500001
Scopus SCOPUS_ID:85213221174
DOI 10.3390/APP142412045
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This research focuses on applying Game Theory to teach the PERT scheduling method to civil engineering students. The work was carried out with students from the Construction Planning and Scheduling course, who were given face-to-face classes on Game Theory applied to teaching the PERT method. This proposal considers that gamification plays a role in user engagement, while Game Theory contributes to data analysis and decision strategies. It began with an initial pre-test evaluation consisting of questions classified by items and evaluation criteria to teach the PERT method using Game Theory, followed by a post-test and a quantitative evaluation that allowed to know the perception and interests of the students. Using Game Theory principles in teaching the PERT method demonstrated improvements in students. In addition, the results presented statistically significant differences in favor of using Game Theory, which would allow it to be proposed as a viable option for teaching PERT and other scheduling methods.

Revista



Revista ISSN
Applied Sciences Basel 2076-3417

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Chemistry, Multidisciplinary
Engineering, Multidisciplinary
Physics, Applied
Materials Science, Multidisciplinary
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 FORCAEL-DURAN, ERIC Hombre Universidad San Sebastián - Chile
2 Contreras, Carla - Universidad del Bío Bío - Chile
3 Francesconi, Caroll - Universidad San Sebastián - Chile
4 Baesler, Felipe - Universidad San Sebastián - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Universidad San Sebastián and Universidad del Bío-Bío
Vicerrectoria Academica de la Universidad San Sebastian, Chile
Vicerrectoría Académica de la Universidad San Sebastián

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This publication was partially supported by the Vicerrectoria Academica de la Universidad San Sebastian, Chile.
The authors would like to acknowledge the support provided by the following Chilean universities: Universidad San Sebasti\u00E1n and Universidad del B\u00EDo-B\u00EDo, Chile.
The authors would like to acknowledge the support provided by the following Chilean universities: Universidad San Sebasti\u00E1n and Universidad del B\u00EDo-B\u00EDo, Chile.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.