Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Phases of the effect of teacher knowledge on students' mathematical learning.
Indexado
WoS WOS:001390132700013
DOI 10.6018/REIFOP.634051
Año 2025
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Fractions are common in everyday life and act as a predictor of algebra learning. However, numerous studies reveal that both students and teachers face difficulties in understanding them, so they remain a challenging area of research. This study aims to examine how the level of teacher knowledge about fractions and their teaching impacts on the progress of students' learning. This research was developed from a quantitative methodology, and the study instruments were structured tests with closed questions applied to 634 fourth grade students and 19 teachers from 19 schools. The data were analyzed using a Bayesian predictive model. The main finding of this study was that the effect of teachers' knowledge on average student learning progress manifests itself in three phases. It is in the third phase that this effect becomes noticeable, with the best results observed in both students and teachers. This suggests that teachers who are well informed about fractions and their teaching can positively and substantially affect students' mathematics learning.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Social Sciences (Miscellaneous)
Cultural Studies
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Rodriguez-Rojas, Palmenia - Universidad de la Serena - Chile
2 Navarrete-Rojas, Carlos - Universidad de la Serena - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.