Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Purchase Intention of Healthy Foods: The Determinant Role of Brand Image in the Market of a Developing Country
Indexado
WoS WOS:001341372800001
Scopus SCOPUS_ID:85207682208
DOI 10.3390/FOODS13203242
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



In the current consumer context, the trend towards a healthy lifestyle has significantly increased the demand for healthy foods. This study aims to identify the relationship between the brand image (BI) and purchase intention (PI) of these products and how variables such as perceived brand quality (BPQ) and brand satisfaction (BS) influence brand trust (BT) and brand loyalty (BL) in this relationship. The methodology includes a quantitative approach, using non-probability convenience sampling. Using an online survey, data were collected from 637 consumers. Analyses were performed using structural equation modeling (SEM-PLS). The results show no significant correlation between BI and PI, but BI significantly impacts BPQ, BS, BT, and BL. Furthermore, BPQ positively influences BS, BT, and BL, but it does not have a direct influence on PI. The findings suggest that a positive brand image satisfies consumers and generates long-term trust and loyalty. However, perceived quality does not always translate into purchase intention due to various barriers. Practical implications highlight the importance of building a strong and positive brand image to encourage demand for healthy products.

Revista



Revista ISSN
Foods 2304-8158

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Food Science & Technology
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 García-Salirrosas, Elizabeth Emperatriz Mujer Univ Nacl Tecnol Lima - Perú
Universidad Nacional Tecnológica de Lima Sur - Perú
2 Escobar-Farfan, Manuel Hombre Universidad de Santiago de Chile - Chile
3 Veas-González, Iván Hombre Universidad Católica del Norte - Chile
4 Esponda-Pérez, Jorge Alberto Hombre Univ Ciencias & Artes Chiapas - México
Universidad de Ciencias y Artes de Chiapas - México
5 Gallardo-Canales, Rodrigo - Universidad de Santiago de Chile - Chile
6 Ruiz-Andia, Rodrigo - Univ Catol Boliviana San Pablo - Bolivia
Universidad Catolica Boliviana - Bolivia
7 Fernandez-Daza, Virginia Mercedes - UNIV VALLE - Bolivia
Universidad del Valle - Bolivia
8 Zabalaga-Davila, Rosa Fabiana - Univ Catol Boliviana San Pablo - Bolivia
Universidad Catolica Boliviana - Bolivia

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.