Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Digital literacy practices in pre-service teaching: experiences of mediatingliterature through reflective digital portfolios
Indexado
WoS WOS:001353622000001
Scopus SCOPUS_ID:85213017250
DOI 10.1590/1983-3652.2024.51684
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Reading after the COVID-19 pandemic requires different perspectives for its mediation. This article presents an experience of mediation through the assessment of six digital reflective portfolios from future Chilean teachers at a University of Chile. This potfolios were developed during the academic years 2022 and 2023. The assessment of the portfolios was conducted considering frameworks on digital literacies. The objective of creating portfolios was to showcase the digital literacies of pre-service teachers and present experiences of literature mediation that integrate the pedagogy of multiliteracies. The digital literacies present in portfolios are expressed through internet language, such as the use of memes, gamification, and itineraries thar reflect a multimo dal design. The digital platforms used are those recommended for educational field. The experiences of literature mediation, as showcased in this portfolios, incorporate aspects of the digital literacies of future educators. Reading is mediated through cultural and digital expressions known to their students rather than solely through literary texts. In conclusion, there is a need to create training opportunities that raise awareness among future teachers about their integration into mediation processes that empower student. This approach aims to address the challenges posed by literary reading in schools.

Revista



Revista ISSN
1983-3652

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Language & Linguistics
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Barra, Lorena Berrios - Universidad de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.