Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



An ecological analysis of novice EFL teacher professionalism during the COVID-19 pandemic
Indexado
WoS WOS:001370029300001
Scopus SCOPUS_ID:85211166181
DOI 10.1080/19415257.2024.2436450
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The COVID-19 outbreak in Chile exposed social inequalities, strained education systems, and worsened teachers' working conditions. In the present qualitative study, we conducted in-depth semi-structured interviews with 10 novice English teachers. The interviews aimed to reveal the experiences and tensions of these language teachers who were providing emergency remote instruction in different school contexts during the early months of the pandemic. Interviews were coded and data were thematically analysed. Findings were presented using Bronfenbrenner's bioecological model as a framework and showed that teachers' professionalism was impacted by each level of the nested systems within the environment in which these teachers worked. Given the influences exerted by the outer systems, teachers felt constrained in their pedagogical decision-making, and hence concentrated their efforts on fostering teacher-student relationships and connecting to students emotionally. Through these novice teachers' voices, we claim that there is a need to re-negotiate and expand teachers' professionalism, giving them freedom to make curricular decisions while exploring avenues that incorporate a more humanistic, nurturing, and self-caring perspective.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Martin, Annjeanette - Universidad de Los Andes, Chile - Chile
Universidad De Los Andes, Merida - Venezuela
2 Rosas-Maldonado, Maritza - Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
3 Sepulveda-Escobar, Paulina Mujer Universidad Autónoma de Chile - Chile
4 Alvear Aranha, Estefania - Universidad Nacional Andrés Bello - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Agencia Nacional de Investigacion y Desarrollo [Chilean National Agency for Research and Development]

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This work was supported by the Agencia Nacional de Investigacion y Desarrollo [Chilean National Agency for Research and Development] under Grant [no 11181138].

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.