Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Instructional design and user experience in the development of technopedagogical resources
Indexado
WoS WOS:001381144200003
DOI 10.5281/ZENODO.14431081
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Information and Communication Technologies (ICT) are a concept that is constantly evolving over time. In many cases, the Internet has been the driving force behind the continuous growth of various learning resources and objects developed through computer tools and software, which provide support in educational processes. This article seeks to provide a reflection that allows us to situate ourselves in a specific temporal and spatial context. The aim is to analyze whether the user experience, known as User Experience (UX), is related to instructional design in the field of technopedagogy, and if it really adapts to the needs of students. Based on categorization, coding and triangulation through Atlas.ti, a theoretical approach to the meanings and meanings of instructional design was carried out from the perspective of social actors. In this way, from UX considerations, it is important to know the perception and attitude of the instructional designer in order to interpret the pedagogical processes immersed in online education systems, platforms, courses or even specific learning resources so that We can think about how to implement management processes to create, develop and continually improve resources that support the teaching-learning process. Research has confirmed that UX plays a fundamental role in the effectiveness of techno-pedagogical resources. Instructional designers recognize the importance of providing a positive and accessible user experience.

Revista



Revista ISSN
2343-6115

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Agriculture, Multidisciplinary
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Molina-Duarte, Juan Carlos - Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
2 Briceno-Rivero, Inesmar - Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
3 Millan-Torres, S. Edgar - Univ Oriente - Venezuela
4 Estanga-Barrios, Marisela - Univ Centroccidental Lisandro Alvarado - Venezuela
Agron Programa Ingn Agroind - Venezuela

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.