Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



MIRROR CLASS STRATEGY: AN INNOVATIVE APPROACH TO BOOSTING RESEARCH SKILLS IN STUDENTS
Indexado
WoS WOS:001380865400001
DOI 10.32930/NUANCES.V35I00.10775
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This study analyzes the implementation of the Mirror Class Strategy as an innovative methodological approach to strengthen research skills in higher education students. Based on collaborative learning and active interaction, this strategy allows students to assume reflective and critical roles, encouraging the collective construction of knowledge. The methodology used was quantitative, through questionnaires. The results showed a significant increase in the development of skills such as problem formulation, critical analysis and information synthesis, with 85% of students showing improvements in these areas after the implementation of the strategy. In addition, participants highlighted the usefulness of the Mirror Class to integrate theory and practice, as well as to strengthen teamwork. The discussion highlights that this strategy is particularly effective in educational contexts where the aim is to foster autonomy and self-regulation in learning investigative processes. Finally, it is concluded that the Mirror Class not only improves investigative skills, but also promotes meaningful learning, becoming a versatile pedagogical tool applicable to various disciplines.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Vivas, Amely - Univ Miguel Cervantes UMC - Chile
2 Rojas, Oscar - Univ Miguel Cervantes UMC - Chile
3 Morales, Natalie del Carmen Munoz - Univ Miguel Cervantes UMC - Chile
4 Mejias, Doris Josefina Solis - Univ Miguel Cervantes UMC - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.