Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Inteligencia Artificial en educación matemática: Una revisión sistemática
Indexado
WoS WOS:001343464900006
DOI 10.15359/RU.38-1.20
Año 2024
Tipo revisión

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



[Objective] This study aims to analyze the current state of research on artificial intelligence (AI) in mathematics education, its applications, and its role in teaching and learning processes. [ Methodology] A systematic review of the literature was conducted in three stages: identification, selection, and inclusion of articles from three recognized databases, resulting in 29 articles.These articles were thoroughly analyzed to identify participants, instruments used, the country of the authors' affiliation, year of publication, type of research, methodological approach,and the roleofAI in thesestudies.[Results]There isa noticeable increase in research related to AI in mathematics education, with most studies being empirical and quantitative.The most frequently used instruments are questionnaires and interviews, with half of the studies employing at least two data collection instruments.Additionally, most studies focused on intelligent learning systems to enhance learning and support teaching, particularly for online assessment. [Conclusions] The reviewed articles show no evidence of research at the early childhood education level and very little related to teacher training. Few studies demonstrate the use of theoretical frameworks or approaches from the Didactics of Mathematics.

Revista



Revista ISSN
Uniciencia 1011-0275

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Multidisciplinary Sciences
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Panqueban, Darlis - Universidad Católica del Maule - Chile
2 Huincahue, Jaime - Universidad Católica del Maule - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.