Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Academic Stress and Satisfaction with the Teaching-Learning Model: The Mediating Role of Social Provisions in Social Work Students
Indexado
WoS WOS:001349499500008
Scopus SCOPUS_ID:85208807648
DOI 10.1080/08841233.2024.2408312
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The social and health crisis provoked by the COVID-19 pandemic and its repercussions in teaching-learning models have had an impact on the academic experience of university students. The object of the present study was to examine the direct and indirect relations existing between perceived academic stress, perceived social provisions, and satisfaction with the new teaching-learning model. The study participants were 619 students of the Faculty of Social Work of Complutense University of Madrid (87.7% female, 12.3% male), mean age 21.24 years. A structural equation model was calculated which confirmed that satisfaction with the teaching-learning model was indirectly related with academic stress through social provisions. The interactive reciprocal relations between academic satisfaction, academic stress, and social provisions are discussed on the basis of the theoretical and empirical evidence available.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Garcia, Esther Mercado - UNIV COMPLUTENSE MADRID - España
1 Mercado García, Esther - Universidad Complutense de Madrid - España
UNIV COMPLUTENSE MADRID - España
2 Casas, David Gonzalez - UNIV COMPLUTENSE MADRID - España
2 González Casas, David - Universidad Complutense de Madrid - España
UNIV COMPLUTENSE MADRID - España
3 Barbe, Ana Dorado - UNIV COMPLUTENSE MADRID - España
3 Barbe, Ana Dorado Mujer Universidad Complutense de Madrid - España
UNIV COMPLUTENSE MADRID - España
4 Galvez Nieto, Jose Luis - Universidad de La Frontera - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.