Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Winds of change? Understandings about capacity-building among actors in the public education system in Chile
Indexado
WoS WOS:001375872800001
Scopus SCOPUS_ID:85211623265
DOI 10.1080/19415257.2024.2441836
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Capacity-building has been promoted by the central level in Chile, through a reform that resembles school districts, where the intermediate level is intended to provide pedagogical support for schools. However, this has proven to be challenging due to different visions about what capacity-building looks like and how it relates to school improvement. As part of a project that sought to adjust and validate a 'Capacity-Building Model' (MDC1), a qualitative and exploratory inquiry about understandings of capacity-building was carried out. Data was produced through individual and group interviews with 32 professionals from the central and intermediate levels. Findings reveal that actors' perspectives about capacity-building establish a distinction between capacity and practice. Participants also hold a vision of capacity-building aligned with the notion of pedagogical facilitation. Additionally, interviewees' accounts show diverse challenges that must be faced to develop capacities at schools: low staffing; professionals' lack of professional development; postponement of pedagogical issues to attend infrastructure and resource needs; disarticulation between improvement policies; and difficulties in assessing the progress of capacities. This study provides insights gained from a country that is in an initial stage regarding capacity-building approach, contributing with relevant knowledge about opportunities and challenges for other educational systems.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Cuellar, Carolina Mujer Universidad Católica Silva Henríquez - Chile
2 Horn, Andrea - Universidad Católica Silva Henríquez - Chile
3 Gonzalez, Alvaro - Universidad Católica Silva Henríquez - Chile
4 Queupil, Juan Pablo - Universidad Católica Silva Henríquez - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.