Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Active methodologies used in language teaching in Chilean college education. A systematic revision Metodologías activas empleadas en la enseñanza de idiomas en educación superior chilena. Una revisión sistemática
Indexado
WoS WOS:001340569100002
Scopus SCOPUS_ID:85207823740
DOI 10.30827/PORTALIN.VIXI.30028
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



In the global educational context, there has been a sustained growth in the importance given to the formation of Language Competences and, on the other hand, a notable increase in the prominence achieved by Active Methodologies in the curricular design of universities. The aim of this study is to explore how Active Methodologies are used in language teaching in higher education, and with what results, based on scientific reports of experiences of their use in Chilean classrooms. For this, a systematic review of the scientific literature published between 2017 and 2023 was carried out. The methodology was based on the PRISMA Statement, and the search was carried out in the WOS, SCOPUS, SCIELO and GOOGLE SCHOLAR databases. In the works reviewed, patterns of positive evaluation were found on the part of the students, both regarding effectiveness and to the language learning experience with the use of active methodologies. Among the aspects that stand out in their perception are the improvement of linguistic, cognitive, and social skills, and their ability to foster the development of autonomy and provide collaborative spaces.

Revista



Revista ISSN
Porta Linguarum 1697-7467

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Language & Linguistics
Linguistics
Scopus
Language And Linguistics
Linguistics And Language
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Sadradin, Damarys roy - Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
2 Cespedes-carreno, Cristian - Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
3 Vera-carreno, Hugo - Univ Las Amer - Chile
Universidad de Las Américas Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.