Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Oral storytelling and humor in primary education: Perceptions of an educational community regarding its impact on the creativity and concentration of boys and girls
Indexado
WoS WOS:001342182000006
DOI 10.17561/RTC.26.8649
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Oral storytelling and humor, rooted in the history of humanity, stand out as powerful pedagogical tools in classrooms, promoting productive and pleasant study environments. The present research focused on the perception of an educational community on the impact of oral storytelling and humor on the creativity and concentration of basic education children. With a hermeneutic phenomenological qualitative approach, teachers, parents and third and fourth grade children from a subsidized school were involved. Data collection includes semi-structured interviews, observation and focus groups. The results highlight a positive perception and beneficial impact of oral storytelling and humor on creativity and concentration. The conclusion highlights that effectiveness depends on teachers' mastery of these tools.

Revista



Revista ISSN
Tercio Creciente 2340-9096

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Humanities, Multidisciplinary
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Gaete, Jonathan Paulo - Universidad Central de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.