Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Educational Inclusion: Funds of Knowledge and Identity in Experiences of School Reading Literary
Indexado
WoS WOS:001343445000009
DOI 10.22395/CSYE.V12N24A9
Año 2023
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The aim of this article is to analyze, descriptivelly, inclusion and exclusion frameworks in literary reading experiences of 13 Chilean students from high school. Methodologically, and from a qualitative approach with narrative biographical design, 26 reports of critical incidents and 13 interviews of reading trajectories were analyzed. Among the main resuls, it stands out that: knowledge, telling, feelings, and reading actions operate, generally, as forms of invisible and illegitimate knowledge within the educational institutions. At the same time, the central conclusions indicate that the extracurricular events of literary reading are, in general and based on the sample of this study, excluded from the didactic story of the school and that to promote favorable experiences of literary learning it is necessary to include the relational stories of the students with the reading.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Social Issues
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Lara, Ricardo Sanchez - Universidad Central de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.