Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



DIALOGUE IN THE CLASSROOM: FACILITATORS AND BARRIERS FROM A COLLABORATIVE PERSPECTIVE
Indexado
WoS WOS:001337182200004
DOI
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This article aims to analyze the perceptions of language teachers about the facilitating and hindering elements to work oral communication from a collaborative approach. The methodological design was qualitative with a descriptive approach. An intentional non-probabilistic sample was used. The study participants were 40 Chilean language teachers. The data collection instrument was a questionnaire with open questions, the analysis of which was carried out through the emerging textual corpus of open responses. The main results highlight the importance of feedback in a face-to-face modality, unlike what happens in a virtual teaching modality. Likewise, the face-to-face context facilitates the development of communication skills and their implementation under a collaborative methodology. The role of the teacher as a guide for the generation of an ideal climate in the classroom is also highlighted. As impeding aspects, there are the negative self-perception of the student, the lack of resources and the difficulties of the teaching body to establish relationships of closeness and trust with the students in a virtual context.

Revista



Revista ISSN
1990-8644

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Rios, Claudine Glenda Benoit - Universidad Católica de la Santísima Concepción - Chile
2 Cruces, Carla Valentina Uribe - Universidad Católica de la Santísima Concepción - Chile
3 Mancilla, Katherine Lissete Toloza - Universidad Católica de la Santísima Concepción - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.