Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Implementation of an innovative visual teaching resource to strengthen retention and transfer of three-dimensional knowledge
Indexado
WoS WOS:001383230700001
DOI
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The objective of this article was to implement an innovative visual teaching resource called "Kit Glo Germ", based on fluorescence, during the hand washing technique, complementing traditional resources to strengthen student learning in the retention and transfer of this knowledge. three-dimensional in fourth-year students of Medical Technology with a mention in Imaging and Medical Physics belonging to the Andr & eacute;s Bello University, Chile. This descriptive, qualitative article, with a research-action design, was carried out in a homogeneous sample of 16 students, which coincides with the total universe of fourth-year Medical Technology students, to whom a comparison guideline and performance rubric as observation instruments and a satisfaction survey as an information collection technique. After its implementation, 68.75% of students correctly executed the handwashing technique, compared to 25% initially. A satisfaction survey showed that the Kit improved students' memorization and technique. In conclusion, the "Glo Germ Kit" strengthened the learning and retention of the correct handwashing technique among participants, complementing traditional teaching.

Revista



Revista ISSN
Atenas 1682-2749

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Flores, Angelica Macarena Martinez - Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
2 Acevedo, Helen Cid - Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
3 Villablanca, Mario Munoz - Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
4 Badilla, Giovanna Sandoval - Universidad Nacional Andrés Bello - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.