Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



EXPLORING TAX EDUCATION IN CHILEAN SECONDARY SCHOOLS: AN ANALYTICAL PERSPECTIVE
Indexado
WoS WOS:001385866800009
DOI
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



At a global level, there is limited research on young people's understanding of Tax Education (TE). The objective of this research is to analyze Tax Education among third and fourth-grade students in the poorest region of Chile. A survey was administered to 128 students from educational institutions in the Nuble Region. The results indicate that students in the Humanities and Science track generally exhibit a stronger understanding of Tax Education compared to their peers in the Accounting and Administration tracks. However, when it comes to knowledge of Labor Taxes, students in Accounting and Administration demonstrate a greater understanding than those in the Humanities and Science track. Additionally, students' perceptions of their Tax Education are notably more positive in the Accounting and Administration tracks, while students in the Humanities and Science track report relatively low perceptions of their training. These findings provide a foundation for further exploration of Tax Education and can inform the development of educational policies aimed at enhancing Tax Education for students from an early age.

Revista



Revista ISSN
Interciencia 0378-1844

Disciplinas de Investigación



WOS
Ecology
Scopus
Multidisciplinary
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Pena-Acuna, Veronica - Universidad del Bío Bío - Chile
2 Dote-Pardo, Jairo - Universidad Católica de Temuco - Chile
3 Ortiz-Cea, Vesnia -
4 San Martin-Rodriguez, Viviana - Universidad de La Frontera - Chile
Universidad del Bío Bío - Chile
5 Severino-Gonzalez, Pedro - Universidad Católica del Maule - Chile
6 Molina, Reynier Ramirez - Univ La Costa - Colombia

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.