Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



WHATSAPP IN RESEARCH ON TEACHING VALORIZATION: dialogues between Brazil and Chile
Indexado
WoS WOS:001364060500006
DOI 10.32813/2179-1120.2024.V17.N2.A1054
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Research in the field of education is instigating more and more interest, since its development is based on the constant emerging of new challenges that must be faced to respond to inequality. These problems and challenges also require new methods. This article presents the characteristics of a conversation held between Brazilian and Chilean teachers about teaching, within the framework of the teacher valorization policy, using WhatsApp as a tool for the formation of a social community. Starting from the description of the criteria and procedures for the creation of the community, the text reflects on the potentials and limits provided by the digital social network, to offer, against the background of the results achieved, an evaluation of its main methodological and epistemological assumptions.

Revista



Revista ISSN
2179-1120

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Social Work
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Leiva, Jorge Alarcon - Universidad de Talca - Chile
2 Nascimento, Alessandra Bertasi - Univ Fed Mato Grosso do Sul - Brasil

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.