Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Physical Education and Social Transformation. A conceptual approach from an initial teacher training experience
Indexado
WoS WOS:001392555200003
DOI 10.24215/23142561E304
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This study was conducted within the context of initial teacher training, seeking to infer the meaning attributed to Physical Education and Social Transformation by Physical Education teachers in training, in order to contribute with a definition of the concept. The methodology employed is the exploratory case study; a qualitative survey was administered to a sample of 31 university students enrolled in Physical Education Pedagogy in the Metropolitan region of Chile. The results reveal two categories with six subcategories, highlighting elements of relationship and implications. They demonstrate a causal and complementary relationship between Physical Education and Social Transformation, where the latter is contingent upon the former. Additionally, four aspects within the implications emerge, focusing on action, changes, process and consequences in the suggested concept of Physical Education and Social Transformation (EFyTS). Based on this, a definition of this composite concept is suggested as a contribution to its social and disciplinary construction.

Revista



Revista ISSN
Educacion Fisica Y Ciencia 1514-0105

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Mu, Alicia Contreras - Universidad Autónoma de Chile - Chile
2 Garrido, Jean Paul Rannau - Universidad Santo Tomás - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.