Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Causal Analysis of Failure in a First-Year Course at a Chilean University Based on Programming Support Guides
Indexado
WoS WOS:001337958300075
Scopus SCOPUS_ID:85207817191
DOI 10.1109/CLEI64178.2024.10700477
Año 2024
Tipo proceedings paper

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This work investigates the causal correlation between the resolution of a programming guide and academic performance in an introductory programming course at Andres Bello University in Chile. Specifically, we explore whether completing a guide comprising fifty-two exercises can predict first-year students' performance on the initial test of the course. In particular, we propose utilizing causal modelling framework to analyze and comprehend the impact of programming guides on student performance. The research encompasses a review of pertinent literature, a descriptive examination of collected data, and a discussion on both practical and theoretical implications. The findings aim to enhance strategies for student support and inform decision-making regarding the educational utility of guides.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Sepulveda, Gaston - Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
2 Peralta, Billy - Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
3 Schwarzenberg, Pablo - Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
4 Levano, Marcos - Universidad Católica de Temuco - Chile
5 IEEE Corporación

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.