Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Damo's Quest: A Gamified Environment For Learning Programming
Indexado
WoS WOS:001337958300062
Scopus SCOPUS_ID:85207847015
DOI
Año 2024
Tipo proceedings paper

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The teaching of programming in primary and secondary education has once again revealed the heterogeneity of the ways in which students learn and instructors teach such a capability. Language barriers and technological skills of the involved people are some of the factors that affect the usability and usefulness of educational programming environments. This article presents a gamified programming environment, called Damo's Quest, that supports middle school instructors while they teach programming to students who have little access to computer technology and proficiency in English language. The platform offers a gamified-educational experience, in which students must deal with challenges in fantasy stories (in virtual worlds) by programming various solutions. The usability and perceived usefulness of the first version of this tool have been evaluated by two researchers, who are experts in computational thinking. Although preliminary, the results are highly encouraging.

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Ormeno, Emilio Hombre UNSJ - Argentina
Universidad Nacional de San Juan - Argentina
2 Ochoa, Sergio F. - Universidad de Chile - Chile
3 Alessio, Claudio A. - UNSJ - Argentina
Universidad Nacional de San Juan - Argentina
4 Ferrarini, Cintia - UNSJ - Argentina
Universidad Nacional de San Juan - Argentina
5 IEEE Corporación

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.