Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:
| Indexado |
|
||
| DOI | 10.24197/OGIGIA.36.2024.289-312 | ||
| Año | 2024 | ||
| Tipo | artículo de investigación |
Citas Totales
Autores Afiliación Chile
Instituciones Chile
% Participación
Internacional
Autores
Afiliación Extranjera
Instituciones
Extranjeras
The development of rhetorical-discursive models can greatly support academic literacy processes. However, this task is complicated by the size of the required samples and their manual processing. This article validates the rhetorical-discursive model of the Final Title Project Report genre based on engineering students` writing in Spanish. To achieve this, a corpus of 367 exemplars was used, annotated by five taggers and two supervisors using a semiautomated analysis tool called HERMES (Herramienta de Etiquetado Ret & oacute;rico de Movidas en Espa & ntilde;ol). As a result, it was observed that the macromoves and moves of the hypothesized model for this genre in Spanish are confirmed; however, some communicative purposes are reiterated or appear in unforeseen moves. Regarding the genre, descriptive steps and moves are predominantly evident, to the detriment of evaluative purposes.
| Ord. | Autor | Género | Institución - País |
|---|---|---|---|
| 1 | Cerda-Canales, Constanza | - |
Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
|
| 2 | Velasquez, Rene Venegas | - |
Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
|
| Fuente |
|---|
| Parcialmente por la Agencia Nacional de Investigacion y Desarrollo (ANID) / Programa de Becas / DOCTORADO |
| Agradecimiento |
|---|
| Esta investigacion fue financiada parcialmente por la Agencia Nacional de Investigacion y Desarrollo (ANID) / Programa de Becas / DOCTORADO NACIONAL/2020-21201867. Asi tambien por Nucleo de Investigacion en Procesamiento de Lenguaje Natural Aplicado y Catedra UNESCO para la lectura y escritura, Sede Chile. |