Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Identifying Cycles of Generation, Evaluation, and Modification in Stoichiometry
Indexado
WoS WOS:001352137700002
DOI 10.5565/REV/ENSCIENCIAS.5965
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Chemistry is very important at the tertiary level, but because of its abstraction, students feel hostility towards it. To improve this attitude, the focus seems to lie in a didactic approach that uses the construction and revision of mental modeling processes. The objective of the article is to lay out the case of a course presented with a scientific challenge in the stoichiometry unit that consisted in de-termining the number of molecules of a gas generated in a chemical reaction. The class was carried out through a process of co-construction of knowledge between learners and teachers and was organized in a didactic cycle of five stages. The students' mental models evolved through cycles of generation, evaluation, and modification, which was reflected in the high grades obtained by them in the final report, evidencing the positive effect of this methodology on learning.

Revista



Revista ISSN
Ensenanza De Las Ciencias 0212-4521

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Riva-Riquelm, Romina - Scuola Italiana Concepcion - Chile
2 Nunez-Oviedo, Maria Cecilia - Universidad de Concepción - Chile
3 Flores-Morales, Patricio - Universidad de Concepción - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.