Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Emotional management for teaching law: A permanent challenge for an education that aims to be critical
Indexado
WoS WOS:001390220600015
Scopus SCOPUS_ID:85215571898
DOI 10.5354/0719-5885.2024.73055
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The importance recognized to didactics inserted in formal preschool, primary and secondary education, does not reach the same notoriety in of higher education, especially in law courses. One of the factors that determines this reality is the belief that the pedagogical space in which future lawyers, judges, prosecutors and other legal actors are trained must exclusively seek the development of the cognitive capacities of students. This article aims to open reflection towards spheres of legal training that escape traditional rationality. This is practical-normative research that seeks to advance the discussion on how emotions can be part of the classroom and the didactic-pedagogical concerns of Law professors. To do this, the experience of Professor Senthorun Raj, at Keele University, is called upon. It is concluded that the topic of emotions can be worked on in autonomous subjects or transversally based on a critical-reflective intention. Reflecting on the loyalties of law through emotions is a powerful methodological-critical key.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Seguel, Monica Arnouil - Universidad Autónoma de Chile - Chile
2 Jeziorowski, Ana Carolina de Faria Silvestre - UNOPAR Itajuba - Brasil
FAI - Brasil
2 Silvestre Jeziorowski, Ana Carolina de Faria - UNOPAR-Itajubá y FAI - Brasil
UNOPAR Itajuba - Brasil
FAI - Brasil

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.