Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Integrating SageMath and Canvas LMS as an Asynchronous and Interactive Learning Model in an Introductory Linear Algebra Course
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85202543264
DOI 10.1007/978-981-97-3883-0_6
Año 2024
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The aim of this paper is to present a model for developing computer-based laboratory activities in the undergraduate course Introduction to Linear Algebra at the Pontificia Universidad Católica de Chile, and to discuss some of the findings observed during the implementation. The purpose of the model is to introduce students, both from the mathematics degree program and prospective secondary mathematics teachers to basic programming concepts through problem-solving, using questionnaires presented in an HTML format. To facilitate learning, these questionnaires will be solved using SageMath as a computational algebraic system of support and Canvas LMS as a learning management system. The presented model aims to leverage the advantages of digital tools to enhance the teaching and learning of linear algebra. The integration of SageMath and Canvas LMS enables an interactive and asynchronous learning experience, where students can explore mathematical concepts at their own pace and receive immediate feedback. However, it is also emphasized in the article that it is important to consider individual differences among students and adapt the model accordingly to meet their needs and abilities.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Computer Networks And Communications
Computer Science Applications
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Rojas-Bruna, Carlos Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
2 Allahbakhshi, Mahsa - Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.