Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Metacognitive Strategies in Mathematical Modelling with Groups of Engineering Students
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85198348253
DOI 10.1007/978-3-031-53322-8_7
Año 2024
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Current environmental, economic, and social problems challenge engineers to perform adequate measurements, manage uncertainty, and interpret solutions. Modelling acts as an interface between mathematics and engineering problem-solving. Metacognition significantly influences how engineering students approach, understand, and make sense of real-life problems. This research analyses the metacognitive strategies employed by engineering students during group-based mathematical modelling processes. Confirmatory factor analysis supports the construct validity for our framework of metacognitive strategies in mathematical modelling processes. The framework consists of three components: ‘planning’, ‘monitoring and if necessary regulation’, and ‘evaluation’. The findings extend the theoretical framework of metacognitive strategies for engineering students.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Cárcamo Mansilla, Noemí - Universidad Católica del Maule - Chile
2 Aravena-Díaz, María D. - Universidad Católica del Maule - Chile
3 Berres, Stefan - Universidad del Bío Bío - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.