Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Early impacts of college aid
Indexado
WoS WOS:000429760900010
Scopus SCOPUS_ID:85042756754
DOI 10.1016/J.ECONEDUREV.2018.02.003
Año 2018
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



We analyze the impact of an expansion in government aid for higher education in Chile in a sample of elementary and high school students. Using students who had an alternative source of funding as a control group, and administrative records before and after the reform, we present evidence that students are affected in different ways. First, we show that parents of students who ex ante were more likely to be credit restricted are more likely after the reform to report that their child ends up completing college. Second, we find that students in the same groups that increase their college expectations, obtain a score in high-stakes examination that actually qualified them for college aid. Third, we find that lifting future credit restrictions reduces the probability of dropping out of high school.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Economics
Scopus
Economics And Econometrics
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Caceres-Delpiano, Julio Hombre Univ Carlos III Madrid - España
Universidad Carlos III de Madrid - España
2 Giolito, Eugenio Hombre Universidad Alberto Hurtado - Chile
Inst Study Labor - Alemania
University Alberto Hurtado - Chile
Institut Zur Zukunft Der Arbeit - Alemania
3 Castillo, Sebastian Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
FONDECYT
Spanish Ministry of Education
CAF
Spanish Ministry of Economy and Competitiveness (Maria de Maeztu grant)
Comunidad de Madrid MadEco-CM

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
We want to thank the editor, two anonymous referees, and participants in several seminars and conferences for comments and suggestions. Financial support from Fondecyt (Grant 1130565) and from CAF is gratefully acknowledged. Julio Caceres-Delpiano gratefully acknowledges financial support from the Spanish Ministry of Education (Grant ECO2009-11165), Spanish Ministry of Economy and Competitiveness (Maria de Maeztu grant, MDM 2014-0431), and Comunidad de Madrid MadEco-CM (S2015/HDM-3444). We thank MINEDUC, DEMRE and Agencia de Calidad de la Educacion (Chile) for access to data used in this paper. Errors are ours.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.