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Gamification and Participation: The Power of Live Broadcasting Gamificación y Participación: El Poder de la transmisión en vivo
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85195842539
DOI
Año 2024
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The study explores gamification in digital marketing, focusing on live broadcasts through a quantitative approach. Supported by surveys of 250 viewers, it objectively assesses how gamified strategies enhance audience participation and commitment, and influence brand recognition. Findings show that gamification boosts audience engagement by 40% and brand retention by 30%. Additionally, 60% are more inclined to purchase after live interaction. Challenges include the need for precise brand alignment and flawless user experience. Risks of diverting attention with poor gamification execution and potential fatigue from market saturation are noted. This analysis underscores overcoming technical and creative obstacles to fully harness gamification’s power, enhancing engagement and improving conversion rates.

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Computer Science (All)
SciELO
Sin Disciplinas

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Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



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Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Palomino-Flores, Paola - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas - Perú
2 Chang, Teddy Christopher - Universitat de València - España
3 Cristi, Ricardo - Carrera de Educación Superior - Chile

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Financiamiento



Fuente
Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas

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Agradecimientos



Agradecimiento
Los autores agradecen a los participantes de esta investigaci\u00F3n y el soporte parcial de la Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC).

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