Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Promote healthy living and well-being with the use of project-based learning collaboratively between subjects Promover la vida saludable y el bienestar con el uso del aprendizaje basado en proyectos de forma colaborativa entre las asignaturas
Indexado
WoS WOS:001335695000001
Scopus SCOPUS_ID:85205141635
DOI 10.47197/RETOS.V61.108311
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



In Chile, the study plans and programs are oriented to the traditional model of education, despite this, the Ministry of Education promotes that the establishments work in a collaborative and interdisciplinary way, through guidelines, which recommend the use of active methodologies such as Project-Based Learning (PBL). For these reasons, the objective of this experience is to present an interdisciplinary classroom project whose theme is: physical activity and healthy eating and the final product is the creation of a recipe book of medicinal herbs. To implement it, the teachers have worked collaboratively between all the subjects based on a planning focused on the sixth grade of a rural establishment, with the main subjects being: Physical Education and Health and Natural Sciences. Based on the theme: active and healthy life and through the interests of the students, they have developed the project using formative assessment to grade the experience. This has represented the common work between the teachers and offers an opportunity for the use of Project-Based Learning in the Chilean educational system. However, it is noted that the study programs do not present information on the use of these active methodologies.

Revista



Revista ISSN
Retos 1579-1726

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Education
Orthopedics And Sports Medicine
Physical Therapy, Sports Therapy And Rehabilitation
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Martínez, Luis Alfredo Añazco - Universidad Arturo Prat - Chile
2 Cordero, Yeny Gamboa - Universidad Arturo Prat - Chile
3 Oyarzo, Luis Eduardo Alvarado - Colegio Purísimo Corazón de María - Chile
Colegrio Purisimo Corazon Maria - Chile
4 Rojas, Ezequiel Martinez - Universidad Arturo Prat - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.