Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Learning about our recent history from the territory: Local History in school from teachers' reflections Aprender de nuestra historia reciente desde el territorio: la Historia Local en la escuela desde las reflexiones docentes
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85203633929
DOI
Año 2024
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The development of historical and social thinking in Chile is experiencing important challenges due to national and global problems (internal sociopolitical crisis, impact of the COVID pandemic on schooleducation). Theseproblems open the possibility for educationalcommunities to think collectively about their past, present and future, making the territory a central element for the construction of their future. This new scenario poses interesting challenges at an educational level for the subject of History and Social Sciences, which becomes an ideal instance to problematize, answer questions and position oneself on the local and national environment, from a temporal perspective. This communication summarizes the development of the project “Learning about our recent History from the territory”, which aimed to integrate Local History in the learning of History and Social Sciences in public schools in popular sectors of Santiago de Chile (2021 - 2022) and analyzes its results from a teaching perspective.

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Almendras Chacana, Rocío Alejandra - Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
Universidad Finis Terrae - Chile
Universidad de Santiago de Chile - Chile
2 Faure Polloni, Daniel Hombre Universidad de Chile - Chile
Universidad de Santiago de Chile - Chile
Universidad Tecnológica Metropolitana - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.