Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Perception of resources and limitations associated with pedagogical practices in Physical Education Pedagogy students Percepción de recursos y limitaciones asociadas a las prácticas pedagógicas en estudiantes de Pedagogía en Educación Física
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85195555398
DOI 10.47197/RETOS.V56.100531
Año 2024
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The objective of the study was to know the resources and limitations perceived by Physical Education Pedagogy students in their pedagogical practices. A descriptive study was conducted with 52 students between 18 and 25 years of age using a questionnaire of 10 open-ended questions to identify the limitations and resources in this context. The results show high expectations at the beginning of the practice process, identifying communication skills as a strength and showing fear of the eventual lack of group mastery and lack of implementation in the school. After the internships, students report learning group management, and that soft skills, conflict resolution and group management should be reinforced. It is concluded that identifying the limitations that students perceive regarding the teaching practice allows orienting the training activity to develop strategies that enhance existing resources and address the perceived limitations to respond to the demands of professional practice.

Revista



Revista ISSN
Retos 1579-1726

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Education
Orthopedics And Sports Medicine
Physical Therapy, Sports Therapy And Rehabilitation
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 López, Rubén Alegre - Universidad Bernardo O'Higgins - Chile
2 Tobar, Benito Urra - Universidad Bernardo O'Higgins - Chile
3 Valero, Paz Fernández - Universidad Bernardo O'Higgins - Chile
4 Hijerra, Camilo Varela - Universidad Bernardo O'Higgins - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.