Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Lifelines as an artistic strategy that enables research on the learning trajectories of university students Las líneas de vida como estrategia artística que posibilita la investigación sobre las trayectorias de aprendizaje de los estudiantes universitarios
Indexado
WoS WOS:001331372800003
Scopus SCOPUS_ID:85205806842
DOI 10.5209/ARIS.94226
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This article, part of a research project on the learning trajectories of university students, is organised into five parts. In the first part, we introduce the origin and rationale of the research. The second part presents the contributions of lifelines as an artistic strategy in social research. The third part describes how lifelines are used in research on learning trajectories. The fourth shows how lifelines have been analysed in the framework of trajectories and what they allow us to think about how students learn. Finally, some contributions are made, both to the study’s problem and the role of artistic methods in social and educational research. This article attempts to answer the question: What contributions do lifelines offer, as artistic strategies, to dialogue with the learning experiences of university students? From the analysis, it emerges that lifelines offer an ‘agential’ dimension in research that allows us to reveal experiences of subjectivation and self-awareness. In addition, it is possible to locate events, experiences or scenes that show learning as a life trajectory.

Revista



Revista ISSN
Arte, Individuo Y Sociedad 1131-5598

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Art
Scopus
Visual Arts And Performing Arts
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Hernández-Hernández, Fernando - Universitat de Barcelona - España
Univ Barcelona - España
2 Aberasturi-Apraiz, Estibaliz Mujer Universidad del País Vasco - España
Univ Del Pais Vasco - España
3 Carrasco-Segovia, Sara - Departamento de Artes Visuales y Diseño Santiago - Chile
Dept Artes Visuales & Diseno Santiago Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.