Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



A 12-Year Population-Based Analysis of Victimization and Climate Trends in Israeli Arab and Jewish Elementary Schools
Indexado
WoS WOS:001302881500001
Scopus SCOPUS_ID:85202954276
DOI 10.1080/15388220.2024.2385905
Año 2025
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The study aims to examine changes over time in school victimization and climate in Israel, and whether these changes varied between Jewish and Arab schools and schools with different SES. A secondary analysis of the Ministry of Education database of structured student surveys regarding victimization and climate, was conducted during 2008–2019. All students in grades 5–6 were surveyed. The number of schools ranged between 751 and 1,189 (M = 983, SD = 166.3); 73.7% were Jewish schools, and 26.3% were Arab. Peer victimization dropped from 14.95 in 2008 to 7.97 in 2019 (β = -.39). All climate aspects positively increased. The highest improvements were in feeling unsafe (β = -.28). Reductions in victimization and progress in climate were the strongest among students from Arab schools and schools with lower SES. The implications for policy and future research are discussed.

Revista



Revista ISSN
Journal Of School Violence 1538-8220

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Criminology & Penology
Psychology, Educational
Psychology, Developmental
Psychology, Development
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Benbenishty, Rami Hombre Hebrew University of Jerusalem - Israel
Hebrew Univ Jerusalem - Israel
Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
2 Astor, Ron A. Hombre University of California, Los Angeles - Estados Unidos
UCLA - Estados Unidos
3 Shemesh, Michal - Israeli Ministry of Education - Israel
Minist Educ - Israel
4 Avital, Dana - Israeli Ministry of Education - Israel
Minist Educ - Israel
5 Raz, Tal - Israeli Ministry of Education - Israel
Minist Educ - Israel
6 Roziner, Ilan - Tel Aviv - Israel
Steyer Sch Hlth Profess - Israel

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.