Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



E-learning in Physiotherapy in times of pandemic: experience with undergraduate students Educación a distancia en Fisioterapia en tiempos de pandemia: experiencia con estudiantes de pregrado
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85202566537
DOI
Año 2024
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Background and objective: due to the COVID-19 pandemic, Universities have adapted their teaching strategies to virtual education with online classes, which has limited the development of group and practical activities, which are essential for the Physiotherapy studies. For this reason, the objective of this study was to learn about the experience of Physiotherapy undergraduate students in distance education strategies during the pandemic period. Material and method: 24 fourth-year physiotherapy students (12 men and 12 women) from the Universidad de Las Américas, Chile were included, who participated in a COIL (Collaborative Online International Learning) experience with the Universidad de la Sabana, Colombia. The academic, disciplinary and cultural experience was collected through a questionnaire of 8 questions. Results: 87 % of students think that they have acquired new knowledge, 66 % believe that it has been an enriching experience and 91 % of those surveyed recommend the COIL experience. Conclusion: the COIL online education strategy used during the pandemic with physiotherapy students was a positive experience from a methodological, disciplinary and intercultural exchange point of view, which is highly recommended for most students.

Revista



Revista ISSN
Cuestiones De Fisioterapia 1135-8599

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Physical Therapy, Sports Therapy And Rehabilitation
Rehabilitation
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Astudillo-Ganora, Ignacio - Universidad de Las Américas, Chile - Chile
2 Sepúlveda-Loyola, W. - Universidad de Las Américas, Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.