Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Boosting Preservice EFL Teachers' Reading Skills via Visual Media
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85201667238
DOI 10.47857/IRJMS.2024.V05I03.0950
Año 2024
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This study investigates the efficacy of metacognitive reading strategies, supplemented with visual media, in improving English reading comprehension abilities among pre-service English as a Foreign Language (EFL) educators. The study intends to enhance reading comprehension test performance by employing a quasi-experimental design that includes pre-test, intervention, and post-test phases. The study included a total of 102 preservice EFL teachers who were currently engaged in a course focused on communicative language learning in an English pedagogy undergraduate program. The intervention consisted of utilizing metacognitive methods in conjunction with visual media. The effectiveness of this approach was assessed through the administration of a widely recognized Reading Comprehension Test (RCT), a Metacognitive Strategy Questionnaire (MSQ), and supplementary visual media. The results demonstrate a substantial improvement in average reading comprehension scores, increasing from 0.5 to 0.72 after the intervention. The study utilized a mixed-methods approach, including questionnaires and interviews to collect qualitative data on students' assessments of the intervention's efficacy. The findings indicate that students consider the metacognitive strategies to be useful at all stages of reading, including pre, while, and post reading. The incorporation of visual media, such as videos and infographics, played a crucial role in promoting metacognitive knowledge, monitoring, and control strategies. This study emphasizes the potential of integrating metacognitive strategies with visual media to greatly improve reading comprehension skills in English as a Foreign Language (EFL) settings.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Lasekan, Olusiji Adebola - Universidad Católica de Temuco - Chile
2 Rojas, Viviana - Universidad Católica de Temuco - Chile
3 Ubilla, Lucia - Universidad de La Frontera - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.