Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Fundamental elements of clinical tutoring in Physiotherapy students: a comparison between literature and practice Elementos fundamentales de la tutoría clínica en estudiantes de Fisioterapia: una comparación entre la literatura y la práctica
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85205800856
DOI
Año 2024
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Background and objectives: clinical mentoring is crucial in the development of health career professionals during their clinical internships and involves key elements for their correct development.The objective of this research was to determine the essential elements of clinical tutoring in 5th year Physiotherapy students during their clinical internship.Material and method: a survey-type instrument was created and validated with experts that was applied to 32 clinical tutors of professional practice of the physiotherapy career.Results: 93.7 % of the tutors believe that it is relevant to maintain a good interpersonal relationship between the clinical tutor and the student(s).Conclusion: an approach that promotes more balanced mentoring in different areas of work with clinical internship students is recommended, which could improve the students' learning experience and the effectiveness of the mentoring process in general.

Revista



Revista ISSN
Cuestiones De Fisioterapia 1135-8599

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Physical Therapy, Sports Therapy And Rehabilitation
Rehabilitation
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Tchimino-Hill, D. - Universidad de Las Américas, Chile - Chile
2 Lermanda-Peña, C. - Universidad de Las Américas, Chile - Chile
3 Astudillo-Ganora, Ignacio - Universidad de Las Américas, Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.