Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



How Could Be Used Student Comments for Delivering Feedback to Instructors in Higher Education?
Indexado
WoS WOS:001312957200053
Scopus SCOPUS_ID:85199781528
DOI 10.1007/978-3-031-64312-5_50
Año 2024
Tipo proceedings paper

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



In higher education, open-text comments from Student Evaluations of Teaching (SET) provide valuable insights into instructional strategies. However, processing these comments can be challenging, leading to limited feedback for instructors. This research aims to develop Natural Language Processing (NLP) strategies to transform student comments into actionable feedback. Two research questions guide this study: 1) How can NLP methods diagnose the effectiveness or mismatch of instruction in higher education? and 2) How can these diagnoses inform personalized recommendations for contextually relevant teaching practices? Using cosine similarity between vector representations of student comments and literature-based statements it is diagnosed the presence of effective teaching practices. This diagnosis will inform personalized feedback recommendations. Preliminary work has used Exploratory Factor Analysis was used to analyze latent dimensions in the comment-statement similarity matrix and results suggest that correlations are linked to pedagogically relevant latent variables. This methodology seems to be a valid strategy for diagnosing the effectiveness or mismatch of teaching practices in higher education. Future research directions include exploring text data representations from different theoretical perspectives on education and investigating the impact and implementation of teaching practices suggested by language models compared to those recommended by human agents.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Astudillo, Gabriel - Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
2 Hilliger, Isabel Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
3 BAIER-ARANDA, JORGE ANDRES Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
4 Chounta, IA -
5 Liu, Z -
6 Santos, OC -
7 Bittencourt II -
8 Olney, AM -

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.