Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Satisfaction of university graduates: What does it tell us?
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85199269349
DOI 10.1007/S11125-024-09697-6
Año 2024
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Is the satisfaction of university graduates explained by their pre-university background, by the nature and financial returns of the professional work in which they are now engaged, or by other factors? This paper seeks to provide some quick answers to this question. This study focuses on the relative impact of variables that have a direct and indirect effect on work satisfaction and satisfaction with the university’s degree program. The data include measures of satisfaction of 587 graduates from two professional degree programs, psychology and teaching, who studied in three universities in Chile. Correlational and path analysis link graduates’ satisfaction to family background, type of secondary school, employment in the public or private sector, and salary. The graduates’ level of satisfaction was found to vary by degree program and level of university prestige but also by their current salary and satisfaction with the conditions of their employment. Expressions of satisfaction by graduates tell us as much about their jobs as they do about the quality of their university formation.

Revista



Revista ISSN
Prospects 0033-1538

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 ESPINOZA-DIAZ, OSCAR GERMAN Hombre Universidad de Tarapacá - Chile
2 GONZALEZ-FIEGEHEN, LUIS EDUARDO Hombre Programa Interdisciplinario de Investigaciones en Educación (PIIE) - Chile
3 Sandoval, Luis - Universidad Tecnológica Metropolitana - Chile
4 McGinn, Noel Hombre Harvard Graduate School of Education - Estados Unidos

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
Agencia Nacional de Investigación y Desarrollo

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
The authors are grateful for the data provided by the universities participating in the research. They also appreciate the support given by the Instituto Interuniversitario de Investigaci\u00F3n Educativa (IESED-Chile). This research was supported by the Agencia Nacional de Investigaci\u00F3n y Desarrollo (ANID) through the FONDECYT Project 1230080.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.